Chci zpět svojí postavu po porodu

05.01.2017

Porodila jste a chcete zpátky svojí postavu, chcete zase zpátky pevné bříško a cítit se dobře ve vlastní kůži, ale jak na to. Mrknete do zracadla a bříško nevypadá jako dřív :). V první řadě se mrkněte do zrcadla znovu a řekněte nahlas nebo jen sama pro sebe, že jste úžasná a krásná, protože jste přivedla na svět nový život, který jste u sebe pod srdcem nosila 9měsíců!

Motivace

Jako kondiční trenér vám opravdu ze srdce doporučuji, abyste si nejdříve v klidu řekla, proč chcete něco změnit a zda to chcete vy nebo vaše okolí. To je opravdu podstatné, protože tím získáte část úspěchu hned na začátku.

V první řadě myslete na sebe a neohlížejte se na okolí, že sousedka nemá po porodu ani gram tuku navíc :).No a ??? Jděte krůček po krůčku, vždyť vaše tělo se měnilo 9 měsíců, tak za týden všechno nezměníme. Zpočátku byste se neměla dostat do vyšší tepové frekvence.

Správné držení těla na prvním místě

Každá z nás má jiné "problémy". Ale většinou nás jedno spojuje a to jsou komplikace se zády a břišními svaly. Proto si dávejte pozor především na vstávání, ale i správné pokládání do lehu. Nejvhodnější je převalit se nejprve na bok a zvednout se na ruce, než snažit se posadit rovnou z lehu. Tím, že máme namožené pánevní dno, tak vziká diastáza tudíž rozestup bříšních svalů.

Začít hned v porodnici

S cvičením můžete začít zhruba 6-8 hodin po porodu, pokud porod proběhl fyziogicky v pořádku. Nejúčinnější jsou dechová cvičení a krátké etapy lehu na bříško, tim podpoříte správné zavinování dělohy a podpoříte odchod očistků. 

  • Lehněte si na záda, pokrčte si nohy v kolenou a dlaně si položte na spodní žebra. Nadechněte se na dvě doby a s výdechem ruce na spodních žebrech stahujte, snažte se nezvedat hrudník, nakonec zkuste ještě vypustit zbytky vzduchu," 
  • Při každém kojení, které samo o sobě napomáhá k zavinování dělohy, což většina žen pociťuje dost znatelně :). Zkuste správně dýchyt. Tudíž nádech nosem a při výdechu vtáhnout bříško k páteři.

Hlavně žádný sklapovačky

Po těhotenství a porodu často ženy trápí rozestouplé břišní svaly, na které je velmi nevhodné cvičit sklapovačky

  • Klekněte si na všechny čtyři na zem a střídavě zvedejte a natahuje nejprve jednu ruku a nohu, postupně můžete zapojit ruku a nohu (pravou ruku s levou nohou nebo levou ruku s pravou nohou) najednou. Kdo ke mě chodil na lekce, tak tento cvik zná velmi dobře - Core
  • Zkusit také postranní prkno, při kterém si ruku v lokti opřete o vyvýšený povrch  chodidla i kolena nechte zpočátku na zemi. "Druhou rukou "hrábněte" z vrchní pozice pod sebe, jako byste nabírala vodu

Ať záda nebolí

Asi nemusím moc zdůrazňovat, že od okamžiku prvního kojení budou vaše záda trpět, protože naše pohyby jsou dosti omezené a především ohnuté nebo v předklonu. Dost namáháme a přetežujeme zádové svaly a svaly na prsou.

  • Aspoň se protahujte několikrát za den!! Protažení by mělo být vždy klidné, pomalé. Vyhněte se trhavým a rychlým pohybům. V protaženém stavu zůstaňte aspoň po dobu 6-10 vteřin a opět pomalu zpět do výchozí pozice
  • Aby bedra tolik nabolela. Klekněte si na všechny čtyři na zem nebo na vibrační plošinu, špičky chodidel odlepte od země. Střídavě k sobě po straně naklánějte pravé rameno a zejména pravou kyčel a obě chodidla, následně pak levé rameno a levou kyčel a chodidla opět následují na stranu. Prostředek páteře se snažte držet pokud možno rovný, pohyb by měl prohýbat především v bedrech. Na tuto oblast při lekcích využívám i cviky Ludmily Mojžíšové
  • Také doporučuji spinální cviky, ale ty raději dělejte pod dohledem lektora

Prdelka k nakousnutí

Mezi cviky na zadeček doporučuji v tom období zařadit klasický most, kdy můžete mezi koleny svírat overball.

Všeobecně jsou ideální cviky na střed těla - CORE. Naučit se správně relaxovat a dýchat. Někdy je možné, že ženy z nedostatku spánku přibírají na váze. Proto opravdu zkuste myslet více na sebe. Alespoň jednou týdně mějte dvě hodinky jen sama pro sebe.

Ale především naslouchejte vlastnímu tělu a nic neuspěchejte a zapomeňte na diety. Postačí, když budete mít vyváženou stravu, která bude plnohodnotná a nikoliv jednostranná.

A kdo má zájem, tak může navštěvovat naše lekce určené ženám po porodu, již v období 6ti nedělí a to každý pátek od 17:30 v solném království v Králově Dvoře.