Bezplenkuj mě a budu spokojené miminko

19.01.2017

Když jsem se hodně dávno setkala s výrazem "bezplenkovka", tak jsem se lekla, že budu mít stále počůrané miminko bez plen. Jasně,  byl to jeden velký omyl a já jsem dneska ráda, že jsem lektorkou bezplenkové komunikační metody, protože v tom vidím jen a jen samé výhody a to nejen pro miminko, ale i pro klidnou maminku.

Není přirozené naučit děťátko, že své potřeby bude vykonávat několik měsíců u někoho i několik prvních let do plen. Vždyt potom zase maminky řeší, jak odnaučit toho prďolku z plen a zoufale hledají pomoc... A přiznejme si, že jsou schopné utratit i nemálo peněz za nejrůznější semináře, kdy se učí odnaučit dítě od plen.

To, že vyzkoušíte tuto přirozenou metodu znamená, že budete mít hygienicky čisté a hlavně klidnější a spokojené miminko. Nerada používám slovo metoda, protože je to spíš přirozená a vrozená schopnost. A jak jsem zjistila, tak moje mamča už jí provozovala semnou, jen to před 35lety nemělo žádný speciální výraz, zkrátka jí to poradil náš rodinný lékař. Takže jsem byla prý od půl roku skoro bez plen... A důvod proč s tim začala? Byla jsem prý děsně neklidná u kojení a mívala velké bolesti bříška. A tak mě posazovala intuitivně na nočník a moje plynatost se uvolňovala :)).

I dnes se setkávám s názorem od maminek, že sice super, že jsem vážně měla pravdu, protože mají klidnější dítě, ale že je to další výrazná investice. 

Ano, dnešní marketingový svět na to nabalil spoutu shopů ze speciálními nočníky, oblečky atd... Ale na to já nehraju. K tomuto kroku potřebujete především odhodlání, že to vážně chcete a pak už nic jiného :). Speciální nočníky, už jsou třeba jen bonus....

Důvody proč tomu věřím a doporučuji vnímat potřeby miminka

  • Období 6ti nedělí využijte pro seznámení se s miminkem, neřešte prosím skupiny návštěv, ale dejte sobě a svému dítěti čas na aklimatizaci a především na seznámení se
  • Poznávejte se, vnímejte vzájemnou vůni
  • Buďte spolu v nejintimnější blízkosti a poznávejte a sledujte, jak reaguje vaše děťátko, když ho kojíte, pohladíte a nebo když na něj mluvíte a věřte, že v tu chvíli jste modlou pro své děťátko
  • Miminko nám od narození poskytuje spoustu informací, jen musíme být více otevřené a snažit se naslouchat a věnovat mu náš čas
  • Mít miminko znamená, že jsme připravené změnit částečně své potřeby na potřeby společné
  • Utvoříte si vlastní svět a vlastní pravidla, věřte především sama sobě a svému citu

Při kojení se miminku nastartuje peristaltika, což znamá, že mnoho maminek si stěžuje, že je miminko neklidné a že se třeba odtahuje, mlátí pěstičkami do prsa atd... Miminko se nám pouze snaží něco říci. Neni jeho přirozenost, aby se samo připravilo o potravu. Vždyť první reflex, s kterým se rodí je reflex přežití. A právě v tuto chvíli nastává vaše chvíli, kdy nasloucháte a zkusíte pochopit potřebu vašeho miminka.

Ve většině případech doporučuji miminko svléknout a kojit v přirozené pozici a úplně hanbaté. PROČ?

PROTOŽE zklidníte především psychiku dítěte, opět vás naplno cítí a tím, že nebude "svázané" plenkou a vrstvou oblečení, tak má i možnost volného vyprázdění. U novorozených miminek neni problém si dát pod sebe plenu. A málokteré mamince vadí, že jí miminko např. počůra. Protože za ten klidný výraz to stojí.

A NEBO je možné v tuto chvíli vyzkoušet a nechat miminko vyčůrat. A ptáte se jak? Velmi jednoduše. Vezměte miminko do náruče a zapomocí např. slůvka číí ho chvilku podržíme třeba nad umyvadlem. Nožičky mu lehce přidržíte u bříška, čímž opět podpoříme peristltiku.

Každodenní trénink

I zde platí, že trénink z nás dělá mistry. A proto, čím dříve začnete tím opravdu lépe. Na základě studií psychomotoriky se doporučuje začít opravdu od narození. Protože vaše miminko je v období od 0-3 měsíců na tyto přirozené procesy nejučinlivější a opět se opakuji, je to pro ně přirozené.

Tak na co čekat :)

Jak na to

  • Hned každé ráno rozbalte miminko, vemte si ho do náruče jdete se zkusit vyčůrat. Vždyť každý z nás ráno jdeme hnedka čůrat :)
  • Buďte trpělivé a především musíte SOBĚ a MIMINKU věřit
  • Zdá se vám miminko v průběhu dne "protivné nebo nevrlé", tak zase ho zkuste rozbalit a nechat vykonat potřebu
  • Vnímejte své dítě a neustále zkoušejte
  • Nastavte si pravidelné rituály
  • Slůvko, které evokuje čůrání nebo kakání a budete ho pravidelně používat

Tato metoda opravdu neni pro maminky, které si nechtějí najít čas a nebo jim to příde jako ztráta času. 

Přiznávám, že přebalit a znovu zabalit je opravdu rychlejší. I já jsem sama prvního syna klasicky přebalovala a potom kolem roku ho zase odnaučovala.... Po druhé jsem si řekla ne. A musím přiznat, že je to ze začátku opravdu náročnější, ale je úžasné, jak vás to naučí více poznat potřeby svého dítěte.

Věřte mi, že se z vás stane sebejistější maminka, která ví, že má opět víc situaci pod kontrolou. A nebojte neznamená to, že po cleou dobu je vaše dítě bez plen. To v žádném případě, jen nespoléháte na modrý prožek na pleně, ale nasloucháte dítěti :).

Výhody

  • úspora financí za jednorázové pleny
  • zdravější pokožka dítěte, tudíž opět nižší finanční investice za případné regenerační prostředky
  • klidnější dítěte
  • nižší bolestivost bříška
  •  plnější kojení

Vlastně celý tento první krok je krokem ke společnému vzdělávání, naučení se pravidel a řádu, což také vidím jako velké plus. Někdy je fajn si uvědomit, že děti potřebují řád, rituály a pravidlenost, protože v tom cítí jistotu a klid. A upřímně, to samé potřebujeme i my :).

V případě vašeho zájmu o mé služby  jsem plně k dispozici
mail anna@krause.cz, mobil 602 377 959
web annakrause.cz a to kdykoliv! 
 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky